გაკვეთილის გეგმები





                                                            გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებელი
ნინო იაშვილი
საგანი
რუსული ენა
კლასი
საშუალო საფეხური    ს 5   X კლასი
მოსწავლეთა
რაოდენობა
8 მოსწავლე
თემა
 Путешествие
წინარე ცონა
მოსწავლეებმა   იციან   ლექსიკური  ერთეულები, რომლის  დახმარებითაც შეუძლიათ აღწერონ  მოგზაურობის   ადგილები და იქ განვითარებული მოვლენები.

ეროვნული სასწავლო გეგმით მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები.
კითხვა: უცხ.ს.V.5, უცხ.ს.V.10 -
ლაპარაკი: უცხ.ს.V.15, უცხ.ს.V.16
წერა:უცხ.ს.V.14
სწავლის სწავლა: უცხ.ს.V.26, უცხ.ს.V.27
კულტურათა დიალოგი:  უცხ.ს.V.21

გაკვეთილის მიზანი
 მოსწავლე შეძლებს კითხვისას გამოიყენოს გაცნობითი, შესწავლითი და ძიებითი კითხვის ხერხები .წაკითხული ტექსტიდან ამოიცნოს მთავარი თემა, გამოთქვას ვარაუდები დაამყაროს მოვლენათაშორისი  კავშირი,   გაიაზროს ტექსტის შინაარსი  გამოიყენოს მიმიკა , ჟესტიკულაცია, იმეტყველოს გარკვევით და მკაფიოდ.













მიმდინარეობა და საგაკვეთილო აქტივობები
                 საორგანიზაციო საკითხები (2 წთ)
    მასწავლებელი აწესრიგებს საორგანიზაციო საკითხებს, აცნობს გაკვეთილის მიზანს, თემას,  შეფასების ფორმებსა და  რუბრიკებს.
                                          აქტივობა N 1.
წინარე ცოდნის გააქტიურება 
 (გონებრივი იერიში  5 წთ)
   მასწავლებელი დაფაზე  წერს სიტყვას  მოგზაურობას  და სთხოვს მოსწავლეებს სამ სვეტად გაყოფილ დაფაზე ჩამოწერონ ყველა ის სიტყვა, ფრაზა და ქვეყანა რაც ასოცირდება მოგზაურობასთან.
 აქტივობის მიზანი - წინარე ლექსიკური ერთეულების გააქტიურება
ორგანიზების ფორმა - საერთო საკლასო მუშაობა.
აქტივობის შედეგი : მოსწავლეები  შეძლებენ  ყურადღების მობილიზებას, მოსაზრების დაფიქსირებას  და შეაღწევენ ენის ,, ატმოსფეროში“

აქტივობა   N 2
( სიღრმისეული წვდომა)
გაცნობითი კითხვა (12 წუთი)

აქტივობის მიზანი - მოსწავლე შეძლებს განივითაროს გაცნობითი კითხვის უნარი, სწრაფად აღიქვას ტექსტის ზედაპირზე მოცემული ფაქტობრივი ინფორმაცია ,გამოთქვას ვარაუდები.
ორგანიზების ფორმა - საერთო საკლასო მუშაობა.
მასწავლებელი  ურიგებს მოსწავლეებს ტექსტს და სთხოვს მოსწავლეებს ყურადღებით წაიკითხონ ტექსტის აბზაცების პირველი წინადადებები და გამოთქვან ვარაუდები ტექსტის შინაარსთან დაკავშირებით. მოსწავლეთა დასახმარებლად მასწავლებელი წერს დაფაზე ფრაზას  -                                                        Я думаю, что  в этом  тексте речь пойдет о…
  აქტივობის შედეგი  : მოსწავლე შეძლებს წაკითხული მასალის   გამოყენებით , გამოთქვას ვარაუდები ტექსტის შინაარსთან დაკავშირებით.
აქტივობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
                        
                                     აქტივობა   N 3
                             შესწავლითი კითხვა ( 10 წუთი)
აქტივობის მიზანი- მოსწავლე შეძლებს შესწავლითი კითხვის უნარის განვითარებას
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს,  წაიკითხონ ტექსტი  გულმოდგინედ და დაფიქრებით, მოძებნონ ახალი სიტყვები და კონსტრუქციები ვერბალური და არავერბალური ელემენტების გამოყენებით. ტექსტის წაკითხვის შემდეგ მოსწავლეები თარგმნიან პედაგოგის დახმარებით ახალ სიტყვებსა და კონსტრუქციებს
აქტივობის ბოლოს მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
განმავითარებელი კომენტარის  საშუალებით მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეეებს.
აქტივობა   N 4
ძიებითი კითხვა (12 წუთი )
აქტივობის მიზანი- მოსწავლე შეძლებს ძიებითი კითხვის უნარის განვითარებას
მასწავლებელი  ურიგებს მოსწავლეებს კითხვარს და სთხოვს გასცენ კითხვებს პასუხი. მოსწავლეები ავსებენ კითხვარს და ორი მოსწავლე კითხულობს შესრულებულ დავალებას დანარჩენები უსმენენ და ასწორებენ პასუხის სისწორეს. აქტივობის ბოლოს მასწავლებელი აწვდის მოსწავლეებს უკუკავშირს. განმავითარებელი კომენტარის საშუალებით მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეებს.
საშინაო დავალება (3 წუთი)
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს შესწავლილი ლექსიკური ერთეულების დახმარებით დაწერონ თავისი შესაძლო მოგზაურობის შესახებ მათთვის საოცნებო ქვეყანაში.

მოსწავლეთა ორგანიზება
საერთო საკლასო
დროის განაწილება
45 წთ.
საგაკვეთილო რესურსი
დაფა, ცარცი,   რვეული, კალამი, სამუშაო ფურცლები, ტექსტი
შეფასება
მასწავლებელი მოსწავლეებს შეაფასებს განმავითარებელი შეფასებით, განმსაზღვრელი შეფასება მოხდება შეფასების რუბრიკის მიხედვით.


          

   შეფასების რუბრიკა                
კრიტერიუმები
1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
წაკითხული ტექსტიდან ინფორმაციის გაგება
ვერ ახერხებს
ცდილობს
ნაწილობრივ
მეტ-ნაკლებად   პასუხობს
სწორად პასუხობს დასმულ შეკითხვებს
ლექსიკური ერთეულების გამოყენება
ვერ ახერხებს
ცდილობს
ნაწილობრივ
მეტწილად იყენებს
სწორად წერს ნაცნობ ლექსიკურ ერთეულებს



                                                            გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებელი
ნინო იაშვილი
საგანი
რუსული ენა
კლასი
საშუალო საფეხური    ს 5   X კლასი
მოსწავლეთა
რაოდენობა
8 მოსწავლე
თემა
 Люди и эпоха
წინარე ცონა
მოსწავლეებმა   იციან   ლექსიკური   ერთეულები , რაც ეხმარებათ გაიგონ  ბიოგრაფიული მონაცემები,  შეუძლიათ თავისი ბიოგრაფიის გადმოცემა.

ეროვნული სასწავლო გეგმით მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები.
მოსმენა  : უცხ.ს.V.2 უცხ.ს.V.3
 მოსწავლე იგებს  მასწავლებლის მითითებებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ა) შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს აუდიო ჩანაწერი
ბ) მიმართოს სხვადსხვა სტრატეგიას და რათა გაიუმჯობესოს მოსმენის უნარი
კითხვა: უცხ.ს.V.5, უცხ.ს.V.10 -
ლაპარაკი: უცხ.ს.V.15, უცხ.ს.V.16
წერა:უცხ.ს.V.14
სწავლის სწავლა:უცხ.ს.V.26, უცხ.ს.V.27
კულტურათა დიალოგი: უცხ.ს.V.21

გაკვეთილის მიზანი
მოსწავლემ მოსმენილი ინფორმაციიდან განსაზღვროს პოეტის ცხოვრების ეტაპები.  შეძლონ მიღებული ინფორმაციით და შესწავლილი ლექსიკური ერთეულების გამოყენებით შექმნან მისაბაძი ადამიანის ბიოგრაფია. განუვითარდეს შესრულებული დავალების ანალიზისა და შეფასების უნარი.












მიმდინარეობა და საგაკვეთილო აქტივობები
                 საორგანიზაციო საკითხები (2 წთ)
    მასწავლებელი აწესრიგებს საორგანიზაციო საკითხებს, აცნობს გაკვეთილის მიზანს, თემას,  შეფასების ფორმებსა და  რუბრიკებს.

აქტივობა N 1.
წინარე ცოდნის გააქტიურება 
 (გონებრივი იერიში  5 წთ)
   მასწავლებელი დაფაზე  წერს სიტყვას  პოეტი  და სთხოვს მოსწავლეებს დაასახელონ მათთვის ნაცნობი პოეტები და რაიმე ფაქტები მათი ბიოგრაფიიდან .
აქტივობის მიზანი - ახალი მასალის მიმართ მოტივაციის ამაღლება.
ორგანიზების ფორმა - საერთო საკლასო მუშაობა.
აქტივობის შედეგი : მოსწავლეები  შეძლებენ  ყურადღების მობილიზებას და მოსაზრების დაფიქსირებას.
აქტივობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.

აქტივობა   N 2
( სიღრმისეული წვდომა)
ტექსტის პაუზებით მოსმენა (20 წუთი)

აქტივობის მიზანი - მოსწავლე შეძლებს მოსმენილი მასალის გაგებას და გააზრებას.
ორგანიზების ფორმა - საერთო საკლასო მუშაობა.
მასწავლებელი  ასახელებს პოეტის სახელსა და გვარს, სთხოვს მოსწავლეებს ყურადღებით მოისმინონ აუდიო ჩანაწერი, რათა მათ შეძლონ დასმულ კითხვებზე პასუხების გაცემა. მოსმენისას  ჩაიწერონ უცხო სიტყვები.
  აუდიოჩანაწერი  დაყოფილია ხუთ ნაწილად. თითოეული ნაწყვეტის  მოსმენის შემდეგ მასწავლებელი სვამს  კითხვას:
  1. პოეტის ცხოვრების რომელი პერიოდია?
  2. რა ინფორმაცია მიიღეთ მისი ოჯახის შესახებ?
  3. რა განათლება მიიღო პოეტმა?
  4. გაიხსენეთ პოეტის მიერ გამოცემული კრებულების სახელწოდება?
  5. სად და როგორ გარდაიცვალა პოეტი?
აქტივობის შედეგი  : მოსწავლე შეძლებს მოსმენილი მასალის  მისთვის ნაცნობი ლექსიკური ერთეულების გამოყენებით , პოეტის ცხოვრების ეტაპების აღწერას.
აქტივობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
                        
                           აქტივობა   N 3
                    (რეფლექსიის ფაზა) 15 წუთი
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს,  სახელმძღვანელოში მოძებნონ  მოსმენილი  ტექსტის შესაბამისი ინფორმაცია და შეავსონ წინასწარ დარიგებული კითხვარები. მოსწავლეები ავსებენ კითხვარს, ორი მოსწავლე კითხულობს შესრულებულ დავალებას, დანარჩენები უსმენენ  და ამოწმებენ პასუხების სისწორეს.
აქტივობის ბოლოს მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
განმავითარებელი კომენტარის  საშუალებით მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეეებს.
აქტივობა   N 4
საშინაო დავალება (3 წუთი)
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს  შესწავლილი ლექსიკური ერთეულების დახმარებით  დაწერონ  მათთვის მისაბაძი ადამიანის ბიოგრაფია.
მოსწავლეთა ორგანიზება
საერთო საკლასო
დროის განაწილება
45 წთ.
საგაკვეთილო რესურსი
დაფა, ცარცი, სახელმძღვანელო, აუდიო პლეერი,  „ Русский язик.  М. Ревиа ს.5   რვეული, კალამი, სამუშაო ფურცლები.
შეფასება
მასწავლებელი მოსწავლეებს შეაფასებს განმავითარებელი შეფასებით, განმსაზღვრელი შეფასება მოხდება შეფასების რუბრიკის მიხედვით.


          

    შეფასების რუბრიკა                
კრიტერიუმები
1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
მოსმენილი აუდიო ჩანაწერიდან ინფორმაციის გაგება
ვერ ახერხებს
ცდილობს
ნაწილობრივ
მეტ-ნაკლებად პასუხობს
სწორად პასუხობს დასმულ შეკითხვებს
ლექსიკური ერთეულების გამოყენება
ვერ ახერხებს
ცდილობს
ნაწილობრივ
მეტწილად იყენებს
სწორად წერს ნაცნობ ლექსიკურ ერთეულებს







Комментариев нет:

Отправить комментарий